Uyap Sertifikası için avukatların Elektronik imza almaları gerekmektedir.
Adalet Bakanlığı`nın dünyada öncü e-devlet uygulamarından biri olan UYAP projesinin hayata geçen Avukat Bilgi Sistemi ayağı sayesinde avukatlar artık elektronik imzalarını kullanarak fiziksel olarak adliyelere gitmeye gerek duymadan, UYAP üzerinden davalarını takip edebilecek, yeni dava açabilecek, dava dosyalarına evrak gönderebilecek, dosyasını takip edebilecek ve bu süreçlere ilişkin tüm para transferini çevrim-içi olarak gerçekleştirebileceklerdir.
Bankacılık, kamu ve çeşitli ticari alanlarda yapılan e-imzalı işlemlerde kullanılmaktadır.
Elektronik imza Nedir?
5070 sayılı Elektronik İmza Kanunun`da yer alan şekliyle elektronik imza; başka bir elektronik veriye eklenen veya elektronik veriyle mantıksal bağlantısı bulunan ve kimlik doğrulama amacıyla kullanılan elektronik veriyi tanımlar. Elektronik imza, elle atılan imza ile aynı hukuksal geçerliliğe sahip elektronik veridir.
Elektronik işlemlerde gönderilen bilginin yolda değişmediğini, gönderen kişiye ait olduğunu ve inkar edilemeyeceğini garantiler.
Elektronik imza için Gerekli belgeler.
1- Nitelikli Elektronik Sertifika Başvuru Formu ( Elektronik imza alınacak şirketten temin edilir)
2- Nitelikli Elektronik Sertifika Kullanıcı Taahütnamesi ( Elektronik imza alınacak şirketten temin edilir)
3- TBB Avukatlık Kimlik Kartı fotokopisi ( Önlü- Arkalı)
4- Nüfus Cüzdanı Fotokopisi ( Önlü -Arkalı)
Not: Daha geniş Teknik yardım, bilgi ve destek için Baromuz personeli Alper UĞUR dan öğrene bilirsiniz..
Uyap Avukat Bilgi Sistemine Giriş Aşağıdaki Linke Tıklayınız&S230;
Kayıtlı Olduğunuz Baroya Başvurulacak.